Wladimir der Wolkenmaler ?

Ewald Tragy, Die Turnstunde, Geschichten vom lieben Gott und weitere Erzählungen

Moderatoren: Thilo, stilz

Antworten
Karen

Wladimir der Wolkenmaler ?

Beitrag von Karen »

Hej,

jeg leder efter Rilkes "Wladimer der Wolkenmaler" .

Tak!

Karen :lol:
e.u.
Beiträge: 320
Registriert: 5. Jun 2003, 10:29

Beitrag von e.u. »

Hi Karen,
du kan se den hele tekst: 'Wladimir der Wolkenmaler' her t.v. i rubriken "Erzählungen" - eller önsker du teksten paa svensk eller dansk?
mvh
e.u.
Karen

Beitrag von Karen »

Hi e.u.,

Fint ! Det synes jeg godt om. Tak !

Taler du dansk ?

Karen :lol:
e.u.
Beiträge: 320
Registriert: 5. Jun 2003, 10:29

Beitrag von e.u. »

Hi Karen,
jeg beklager de meget, min dansk er temlig daarlig, men jeg finder, at dansk litteratur ,isaer i den nittende aarhundred, er fortraeffelig og har en stor inflyydelse ikke blot om R.M.Rilke!
med venlig hilsen
e.u.
Karen

Beitrag von Karen »

Hi,

jeg synes meget godt om det. Hvor kommer du fra ?

va be ´tyder:
...og har en stor inflyydelse ikke blot om R.M.Rilke!
? Det forstodt jeg ikke .

mvh

Karen :lol:
e.u.
Beiträge: 320
Registriert: 5. Jun 2003, 10:29

Beitrag von e.u. »

Hi,

undskyld, bemaerkningen var ikke korrekt og tanken meget forkortet. Jeg synes, der var dengang mange spaennende digter i Danmark, f. eks. J.P.J, Herman Bang, H.Pontoppidan men ogsaa S.S.Blicher, Sophus Claussen, Viggo Stuckenberg, Helge og Edith Rohde, Karin Michaelis .... Det er lidt vanskeligt at bestemme, hvilke vaerker Rilke har laest - mange er ikke oversat paa tysk og Rilkes dansk var sikker ikke bedre end min fortvivlet kaempe om det rigtige ord. Jeg synes han kunde kun laese, ikke tale og skrive dansk.
mvh e.u.
Karen

Beitrag von Karen »

God aften!

Det synes jeg godt om. JPJ kan jeg godt lide . :lol:

Det har vret en fernejelse at traffe dig. Vi ses !

Hej-hej! Farvel!

Karen :lol:
Karen

Beitrag von Karen »

God aften,

e.u. - va be`tyder:
Rauch, Rauch, Rauch und dann liebe, langsame Worte, welche durch die Welt gehen und die Dinge bewundern von weit. Die Wolken heben sie hoch. Lauter heimliche Himmelfahrten.
va be `tyder: "Wolkenmaler" ?

mvh
Karen :lol:
e.u.
Beiträge: 320
Registriert: 5. Jun 2003, 10:29

Beitrag von e.u. »

Hi Karen,
jeg er ikke saa sikkert, men jeg synes Vladimir er en kunster, der ryger cigaretter. Han producerer simpelthen skygger af rög. De tre venner kommer til ham, fordi de faa poetiske inspirationer, mens de snakker med maleren. Maaske er resultatet af besög venneners poetiske himmelfart med orde. Er det ikke en mere humoristisk skitse??
Farvel
e.u.
Karen

Beitrag von Karen »

Hi,

Ja! Det er en mere humoristisk skitse :lol: !

Jeg er ikke-rygere :wink: !

Farvel!

Karen :lol:
Gast

Beitrag von Gast »

e.u. hat geschrieben:Hi Karen,
jeg beklager de meget, min dansk er temlig daarlig, men jeg finder, at dansk litteratur ,isaer i den nittende aarhundred, er fortraeffelig og har en stor inflyydelse ikke blot om R.M.Rilke!med venlig hilsen :twisted: e.u.
Antworten